O działaniach, które mają pomóc przyciągnąć gości do regionu dyskutowali dzisiaj podczas konferencji z przedstawicielami branży turystycznej marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski, prezydent Kielc Bogdan Wenta, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego Marcin Piętak i dyrektor świętokrzyskiego oddziału Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Piotr Dwurnik.
– Samorząd województwa, jako dysponent funduszy z Unii Europejskiej natychmiast zareagował na pandemię i przeznaczyliśmy 400 milionów złotych na „Świętokrzyską Tarczę Antykryzysową”, z której mogą także skorzystać przedsiębiorcy z branży hotelarsko-turystycznej – mówił marszałek Andrzej Bętkowski. – Ofertę turystyczną powinniśmy kierować do naszych rodaków z sąsiednich regionów. Teraz turyści będą szukać lokalnych, cichych miejsc do odpoczynku, blisko natury. A w naszym regionie jest ich bardzo wiele, więc wykorzystajmy tę szansę – dodał marszałek.
– Ruch turystyczny jest bardzo mały. Dlatego niezbędne jest uruchomienie kampanii promocyjnej. A w niej chcemy trafić do odbiorcy lokalnego. Rozkwit przeżyje turystyka aktywna, atrakcje trochę mniej znane, czy odkrywane na nowo. I to jest dla naszego regionu prawdziwa szansa – mówi prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Marcin Piętak.
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego chce wdrożyć kampanię, w ramach której planowane działania promocyjne hoteli i atrakcji turystycznych zamieszczone zostaną na dedykowanej stronie internetowej. Całość wsparta zostanie szeroką kampanią w internecie i mediach społecznościowych, spotami telewizyjnymi i radiowymi oraz felietonami w telewizjach śniadaniowych. ROT chce także wybrać ambasadora marki, przygotować nowe wydawnictwa między innymi mini katalog z miejscami, które będą posiadały certyfikat bezpieczeństwa.
Dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego Jacek Sułek podkreślił, że w lipcu powinna ruszyć kolejna forma pomocy dla przedsiębiorców. – Wiem, że Państwo oczekują wsparcia bezpośredniego. I z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego w lipcu ruszą dotacje obrotowe. Zarząd przeznaczył na to 40 milionów złotych. Przedsiębiorca z regionu, który zatrudnia pracowników na etat będzie mógł zwrócić się o dofinansowanie (w zależności ile osób zatrudnia) do maksymalnej kwoty 160 tysięcy złotych – wspomniał dyrektor Jacek Sułek.
Na koniec spotkania marszałek Andrzej Bętkowski podkreślił, że Województwo Świętokrzyskie razem z Miastem Kielce już działają, by przyciągnąć turystów. Razem organizują od 11 do 14 czerwca „Weekend pozytywnych emocji”. – Za pośrednictwem spotów promujących wydarzenie w ośmiu regionalnych ośrodkach TVP już zapraszamy na długi weekend do Kielc i regionu – dodał marszałek.
Akcja pod nazwą „Weekend pozytywnych emocji” ma się przyczynić do większego zainteresowania odwiedzeniem atrakcji miasta oraz regionu przez mieszkańców, a jej ogólnopolska kampania zachęci turystów z całej Polski do zaplanowania długiego weekendu czerwcowego w województwie świętokrzyskim.
W tym czasie popularne atrakcje, instytucje kultury czy hotele zdecydowały się na znaczną obniżkę (wybrane nawet do 1 zł) cen biletów za wstęp do atrakcji oraz obniżkę cen za noclegi. Lista atrakcji jest otwarta i może do niej dołączyć każdy samorząd w regionie i każda instytucja (www.um.kielce.pl, www.swietokrzyskie.pro).
Kampania promocyjna będzie zrealizowana w weekend poprzedzający wydarzenie, aby spełnić zakładany cel i zachęcić turystów do zaplanowania długiego weekendu w województwie świętokrzyskim.
Źródło: www.swietokrzyskie.pro