Czy podatek od reklamy zasili niebawem budżet m.in. Narodowego Funduszu Zdrowia?

Rząd chce, aby zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia dodatkowymi wpływami, których źródło stanowić będą opłaty z tytułu reklamy internetowej i konwencjonalnej – podaje Rzeczpospolita.

Nowy podatek przewiduje projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków, a także utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w obszarze mediów.

W planach jest to, aby składkami objęte zostały reklamy konwencjonalne i reklamy internetowe. Do uiszczania opłat byliby zatem zobowiązani z tytułu reklam internetowych usługodawcy (usług cyfrowych), którzy świadczą usługi na terenie Polski i spełnią następujące kryteria:

1) przychody usługodawcy bądź skonsolidowane przychody grupy podmiotów, do której należy usługodawca, bez względu na miejsce ich osiągnięcia, przekroczyły w roku obrotowym równowartość 750 000 000 euro;

2) przychody usługodawcy bądź skonsolidowane przychody grupy podmiotów, do której należy usługodawca, z tytułu świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej reklamy internetowej, przekroczyły w roku obrotowym równowartość 5 000 000 euro.

Natomiast do zapłaty składki z tytułu reklamy konwencjonalnej będą zobowiązani dostawcy usług medialnych, nadawcy, podmioty prowadzące kino, podmioty umieszczające reklamę na nośniku zewnętrznym reklamy oraz wydawcy, uzyskujący przychody ze świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej usługi:

1) nadawania reklamy w telewizji lub radiu, wyświetlania reklamy w kinie lub umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym reklamy ponad kwotę 1 000 000 zł

2) zamieszczania reklamy w prasie ponad kwotę 15 000 000 zł.

Składki z tytułu reklamy mają stanowić w 50% przychód Narodowego Funduszu Zdrowia, w 35% przychód nowo powołanego Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów, a w 15% przychód Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków.

Resort Finansów szacuje, że wpływy ze składki od reklam w 2022 r. mogą wynieść około 800 mln zł. – czytamy w businessinsider.com.pl

Jeżeli projekt ustawy przyjęty zostanie w obecnym kształcie to nowy podatek wejdzie w życie od 1 lipca 2021 roku.

 

 

Wiadomości z regionu

Powiązane wiadomości