Ostatnie działania Starostwa Powiatowego w Kielcach, których celem było zwiększenie efektywności Wydziału Komunikacji i Transportu przyniosły oczekiwane rezultaty
Jeszcze kilka miesięcy temu często pojawiał się problem związany z dostępnością terminów w Wydziale Komunikacji Transportu Starostwa Powiatowego w Kielcach. Po apelach przedstawicieli urzędu o wcześniejsze odwoływanie rezerwacji, jeżeli ktoś wiedział, że nie będzie mógł skorzystać z wyznaczonego terminu, sytuacja znacznie się polepszyła. Czas oczekiwania to zaledwie siedem dni, a dodatkowym atutem jest brak kolejek.
– To dla nas dowód, że wszelkie wprowadzone przez nas działania w 2020 roku służące lepszej obsłudze klientów Wydziału Komunikacji i Transportu przynoszą oczekiwane rezultaty. Dzięki nim rozwiązaliśmy problem kolejek i długiego czasu oczekiwania na wizytę w urzędzie – mówi członek Zarządu Powiatu w Kielcach Cezary Majcher.
Analizując dane z pierwszego kwartału 2021 roku można również zauważyć wzrost liczby spraw załatwianych przez Wydział Komunikacji. Porównując dane z rokiem 2019, czyli przed wybuchem pandemii koronawirusa, widoczny jest wzrost liczby realizowanych czynności administracyjnych o 26 proc.
– Wszystkie wprowadzone przez nas usprawnienia związane z pandemią wpłynęły również na liczbę załatwianych spraw. W tym roku w pierwszym kwartale zrealizowaliśmy 2894 sprawy, a w 2019 roku – 2160. Warto tutaj wspomnieć, że Wydział realizuje więcej zadań niż w 2019 r., choćby rejestrację umów sprzedaży samochodów – zauważa Cezary Majcher.
W ramach usprawnienia Wydziału m.in. wprowadzono internetowy system rejestracji wizyty, zmiana miejsca wydawania praw jazdy i dowodów rejestracyjnych oraz czas pracy poświęcony na obsługę klientów.
fot. Starostwo Powiatowe w Kielcach