Jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w Polsce od stycznia do czerwca 2020 roku sprzedało się mniej nowych aut osobowych i dostawczych niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
Pandemia koronawirusa zaatakowała również przemysł motoryzacyjny. Koncerny już kilka miesięcy temu zaczęły liczyć straty i obmyślać strategię, która może wesprzeć sprzedaż nowych aut. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że sama produkcja samochodów osobowych w Polsce już w marcu była niższa o 50%, w porównaniu do ubiegłego roku. W kwietniu zanotowano spadek o blisko 100%, natomiast w maju o 81,2% – w ujęciu rocznym.
Analizując rynek motoryzacyjny od początku roku, sprzedaż nowych aut o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony spadła o 19,79%. W czerwcu 2020 roku zarejestrowano w naszym kraju 40 924, czyli mniej o 10 094 szt. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – podaje portal motofakty.pl.
Jakich marek auta najczęściej rejestrowane były w 2020 roku? Ranking ogólny.
Na podium triumfują Toyota (25 760), Skoda (25 297), Volkswagen (14 646).
Zdaniem ekspertów, powrót do biznesowej rzeczywistości motoryzacyjnej sprzed okresu pandemii może potrwać nawet dwa lata.