Jak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet, w ciągu ostatniej dekady liczba zarejestrowanych w rejestrze KRS firm kurierskich zwiększyła się o 170 proc. – przekazała firma ExpertSender. Wraz z rosnącą popularnością m.in. zakupów online rośnie branża kurierska – dodano.
“Wraz z rosnącą popularnością zakupów online i rozwojem sklepów internetowych rośnie również branża kurierska. Jak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet, w ciągu ostatniej dekady liczba zarejestrowanych w rejestrze KRS firm kurierskich zwiększyła się o 170 proc. – z nieco ponad 2,5 tys. w 2010 r. do 6,9 tys. na koniec maja 2021 r.” – przekazała w poniedziałkowej informacji prasowej firma ExpertSender. Dodano, że od 2017 r. nastąpił wzrost o blisko 2,5 tys.
ZOBACZ WIĘCEJ: Tusk w poniedziałek w Gdańsku – będzie apelował o jedność opozycji
“Branża okazała się bardzo odporna na negatywny wpływ pandemii COVID-19. W 2020 r., bardzo złym okresie dla polskich przedsiębiorców, Polacy zawiesili działalność 341 firm kurierskich, czyli zaledwie ok. 5 proc. całkowitej ich liczby – mniej więcej tyle samo, co w 2019 r. W tym roku do końca maja zawieszono działalność 174 firm z tej branży” – poinformowano.
ExpertSender powołała się na opracowany przez siebie raport “Zakupy online w Polsce 2020”, z którego wynika, że przez internet kupuje już 80 proc. Polaków z dostępem do internetu -z czego 11 proc. zaczęło to robić już w trakcie pandemii ; 17 proc. respondentów kupuje online kilka razy w tygodniu, a 4 proc. robi to codziennie. Z kolei 41 proc. deklaruje, że zakupy przez internet robi kilka razy w miesiącu.
“Jako czynnik zachęcający do finalizacji zakupów internetowych najwięcej osób – niemal 20 proc. – wskazało szybką i przewidywalną dostawę. Z kolei jej brak zniechęca 13,5 proc. respondentów” – przekazano.
ExpertSender w informacji prasowej powołało się także na raport KPMG, z którego wynika, że71 proc. Polaków deklaruje, iż w związku z pandemią zdecydowało się zastąpić zakupy inne niż spożywcze w sklepach tradycyjnych zakupami internetowymi. 19 proc. twierdzi, że wszystkich zakupów innych niż spożywcze dokonuje już tylko przez internet. (PAP)
aop/ je/