Gmina Stopnica realizuje program usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. W urzędzie przyjmowane są wnioski o dofinansowanie tego przedsięwzięcia.
Gmina może liczyć na wsparcie całego procesu usuwania azbestu przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach. Dofinansowanie z tych źródeł sięgnie 85% kosztów kwalifikowanych. Pozostałe 15% ceny musi pokryć wnioskodawca.
ZOBACZ TEŻ: Rozpoczynają się zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 wśród nauczycieli. W piątek pierwsze szczepienia
Realizacja przedsięwzięcia w takiej formie jest uzależniona od zgromadzenia odpowiedniej liczby wniosków i wówczas otrzymania dofinansowania z WFOŚiGW w Kielcach. Z tego też powodu władze gminy zapraszają mieszkańców posiadających np. eternitowe pokrycia dachowe do składania dokumentów. Można je pobrać ze strony gminy oraz w Biurze Obsługi w urzędzie gminy w Stopnicy.
Po otrzymaniu dofinansowania gmina będzie mogła ogłosić zamówienie publiczne na wykonanie takiej usługi i wybrać najkorzystniejszą ofertę, a następnie podpisać umowy z mieszkańcami, którzy złożyli wnioski. Termin na ich składanie mija 5 kwietnia 2021 roku. Osoby, które złożyły takie wnioski przed ogłoszeniem naboru nie muszą tego robić drugi raz.