Miarą postępu w każdej dziedzinie są odniesienia do stanu z przeszłości. Dotyczy to wszystkich aspektów działalności. Dlatego też nie można mówić o poprawie zdolności operacyjnych bez odnotowania postępu w tak ważnym dziale jak np. wyposażenie techniczne. Wprawdzie mijający rok jest pod wieloma względami wyjątkowy i trudny, to jednak udało się uzyskać znaczący progres w tej dziedzinie, a tym samym zrealizowano wnioski z analizy zabezpieczenia operacyjnego powiatu włoszczowskiego.
Częściowe zamknięcie przejścia podziemnego było konieczne ze względów bezpieczeństwa, ponieważ od listopada w centralnej części dworca prowadzono roboty związane z wykonaniem nowego stropu nad tunelem.
„Otwarcie tunelu na całej jego długości sprawia, że podróżni mogą znów dostać się na perony bezpośrednio, bez konieczności przejścia między dworcem tymczasowym a Galerią Wieża Sztuki. Wraz z otwarciem części tunelu pod dworcem zmodyfikowano również oznakowanie dojścia związane z organizacją ruchu” – przekazał Bartłomiej Sarna z wydziału prasowego PKP SA.
Przebudowa dworca w Kielcach rozpoczęła się na początku bieżącego roku. W kwietniu obsługa podróżnych została przeniesiona do dworca tymczasowego. Do tej pory zakończono już szereg prac związanych z przebudową kieleckiej stacji.
„W centralnej części dworca wykonano płytę fundamentową oraz słupy konstrukcyjne, nad którymi obecnie budowany jest nowy strop. W tej części dworca finalizowane są prace przy nowych klatkach schodowych oraz szybach windowych, które połączą poziom istniejącego tunelu z poziomem zero centralnej części dworca” – przekazał Sarna.
Roboty trwają również w skrzydłach dworca. W północnym zakończono prace konstrukcyjne, a obecnie dobiega końca montaż poszycia dachowego. Na poszczególnych kondygnacjach trwa budowa ścianek działowych, a także montaż elementów instalacji ogrzewania i wentylacji mechanicznej.
„W południowym skrzydle na ukończeniu są prace konstrukcyjne i niebawem rozpoczną się roboty związane z wykonaniem poszycia dachowego. W piwnicy tej części dworca, w poszczególnych pomieszczeniach, trwają prace wykończeniowe. Zamontowano również węzeł cieplny” – dodał.
Dworzec ma być ponownie udostępniony dla pasażerów w drugiej połowie przyszłego roku. Remont obiektu jest realizowany w ramach Programu Inwestycji Dworcowych i dofinansowany ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt przebudowy to ponad 44 mln zł. (PAP)
autor: Wiktor Dziarmaga