Mieszkanka gminy Włoszczowa straciła ponad 800 zł w wyniku działania oszustów. Przestępca, który do niej zadzwonił proponował założenie atrakcyjnej lokaty bankowej.
W czwartek, 30 listopada do komendy we Włoszczowie zgłosiła się 76-letnia kobieta. Jak relacjonowała, kilka dni wcześniej zadzwonił do niej nieznany mężczyzna, który zadeklarował pomoc w założeniu korzystnej lokaty bankowej. W trakcie rozmowy oszust wyłudził od kobiety kody Blik oraz jej dane poufne, przez co seniorka straciła ponad 800 zł.
ZOBACZ TEŻ: Brzechów. Spłonął budynek gospodarczy
Policjanci nieustannie przypominają:
“Apelujemy aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół, nie dajmy się zwieść pozorom. Zawsze bądźmy czujni i miejmy się na baczności zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o:
- wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,
- przekazanie danych służących do logowania na konto, bądź gotówki nieznanej nam osobie,
- wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku,
- wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce,
zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności. W sytuacjach budzących wątpliwość i uzasadniających podejrzenie oszustwa, należy natychmiast powiadomić najbliższą jednostkę Policji lub dzwonić na numer alarmowy 112, po wcześniejszym zakończeniu połączenia z rozmówcą.”