We wtorek mieszkaniec powiatu opatowskiego stracił 96 000 zł z konta bankowego. Mężczyzna otrzymał telefon od fałszywego pracownika banku, który poinformował go, że ktoś próbuje się włamać na jego konto w banku. Po zainstalowaniu zalecanej przez niego aplikacji stracił swoje oszczędności.
Wczoraj do ożarowskich policjantów zgłosił się 28-latek z powiatu opatowskiego. Mężczyzna chciał zgłosić oszustwo, którego padł ofiarą. Dzień wcześniej miała się z nim skontaktować osoba podająca się za pracownika banku przekazując wiadomość, że ktoś usiłował dokonać przelewu z jego konta bankowego, a tym samym pieniądze na tym koncie są zagrożone. Fałszywy pracownik banku posługiwał się językiem polskim jednak z wyraźnie wschodnim akcentem. Zalecił on zainstalowanie aplikacji, która zabezpieczy jego oszczędności. Mężczyzna zastosował się do wskazanych poleceń i w kilku przelewach przekazał oszustom łącznie 96 tys. zł.
Policjanci apelują o ostrożność podczas kontaktów telefonicznych z osobami, których nie znamy, szczególnie jeśli chodzi o zgromadzone pieniądze lub wartościowe przedmioty.