W dniu dzisiejszym w siedzibie Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach odbyło się uroczyste podpisanie umowy związanej z budową i przebudową budynków Komendy Powiatowej Policji w Opatowie, a także kompleksowego zagospodarowania terenu.
Projekt przebudowy placówki zakłada dobudowę do istniejącego budynku, trzykondygnacyjnej biurowej części, która będzie posiadała także pomieszczenia magazynowe, węzły sanitarne oraz szatnie. Zostanie również dobudowana jednokondygnacyjna część z garażami. Budynek będzie wyposażony w nowoczesny monitoring, a na dachu zostanie zamontowana instalacja fotowoltaiczna oraz 24 metrowy maszt antenowy.
Inwestycja zostanie dostosowana do standaryzacji budynków Policji. Przebudowana placówka będzie zapewniać odpowiednie warunki do pracy dla funkcjonariuszy oraz obsługiwanych interesantów. Dostosowana będzie także dla osób z niepełnosprawnościami.
Podpisy na dokumentach dotyczących planowanej przebudowy złożyli Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach nadinsp. dr Jarosław Kaleta, a także Pan Jan Tyrała oraz Waldemar Lesiak z firmy Expert spółka cywilna.
W spotkaniu wzięli udział także Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji w Kielcach insp. dr Agata Malasińska – Nagórny, Komendant Powiatowy Policji w Opatowie podinsp. Wojciech Szymczak naczelnicy poszczególnych wydziałów oraz Wojewoda Świętokrzyski Zbigniew Koniusz, Starosta Powiatu Opatowskiego Tomasz Staniek oraz Burmistrz Miasta i Gminy Opatów Grzegorz Gajewski.
Inwestycja do użytku ma zostać oddana w 2025 roku. Wartość kosztorysu inwestycji to około 26 400 000 złotych.
Planowany stan etatowy osób pracujących oraz pełniących służbę w strukturach Opatowskiej jednostki to 79 funkcjonariuszy i 18 pracowników cywilnych. Natomiast w skład floty Komendy Powiatowej Policji będzie wchodziło 19 pojazdów. Dodatkowo w tej jednostce służbę będą pełniły 2 psy służbowe.