Wojewoda Zbigniew Koniusz przekazał sprzęt służący do tej pory w Świętokrzyskim Szpitalu Tymczasowym, który działał w Targach Kielce, do innych placówek na terenie województwa. Umowy w tej sprawie zostały podpisane z dyrektorami szpitali.
Minister zdrowia zezwolił w czerwcu na rozpoczęcie procesu likwidacji szpitala tymczasowego. Do rozdysponowania było sporo drogiego i niezużytego sprzętu o łącznej wartości 23,5 mln zł. 17,6 mln zł to wartość nowoczesnych urządzeń medycznych, takich jak np. respiratory. Pozostałe wyposażenie, np. meble, sanitariaty, elementy instalacji elektrycznej i tlenowej to łącznie ponad 5,8 mln zł.
– To drugie życie szpitala tymczasowego, który spełnił swoje oczekiwania. Daliśmy szansę, by ten bardzo dobry, specjalistyczny sprzęt zapracował na siebie i trafił tam, gdzie będzie najlepiej wykorzystany i gdzie będzie najbardziej potrzebny, czyli do innych szpitali – mówił wojewoda podczas spotkania w urzędzie wojewódzkim.
Sprzęt z likwidowanego Świętokrzyskiego Szpitala Tymczasowego przekazywany jest do kilkunastu szpitali w województwie. Zostaje on im użyczony na czas nieoznaczony.