We wtorek, 11 lutego, podczas konferencji prasowej przedstawiony został podmiot zainteresowany kupnem Korony Kielce. Twarzą projektu biznesowego jest Mariusz Siewierski, działający dotąd m.in. w branży sportowej i marketingowej.
– Od początku tej kadencji zapowiadałam, że naszą ambicją jest znalezienie prywatnego inwestora dla Korony Kielce, który zapewni rozwój klubu. Inwestora, który zaangażuje się w spółkę finansowo, zwiększy profesjonalizm zarządzania klubem i będzie cechował się wiarygodnością oraz doświadczeniem w biznesie i sporcie. Menedżerów, którzy na ten projekt będą patrzyli długofalowo, świadomych tego, w jakiej kondycji jest spółka i jakie wyzwania przed nią stoją – mówiła Prezydentka Kielc Agata Wojda.
Rozmowy z potencjalnymi inwestorami trwały od kilku miesięcy. Kluczową fazę negocjacji władze Kielc prowadziły z dwoma podmiotami. Ostatecznie wybór padł na ofertę przygotowaną przez przedsiębiorców, w których imieniu działa Mariusz Siewierski.
– Od pierwszych spotkań, które rozpoczęliśmy w sierpniu, usłyszeliśmy wiele ciepłych słów na temat Korony. Nasi rozmówcy wskazywali, że to klub z dużym potencjałem, dobrą otoczką, liczną grupą wiernych kibiców oraz świetną, rodzinną atmosferą na trybunach. Ujęło nas także, jak dobrze oceniany jest trener Jacek Zieliński oraz drużyna. Było to dla nas ważne, gdy inwestorzy podkreślali, że nie zamierzają wprowadzać żadnych nerwowych zmian w obszarze kadry zespołu, ale także administracji klubu. Oczywiście te korekty są możliwe, jeśli chodzi o zarząd spółki – przekonywała prezydentka. – Inwestorzy przedstawili też swoją wizję rozwoju klubu, która jest ambitna, ale jednocześnie oparta o realia. Był to czynnik, który zadecydował o naszym wyborze – dodaje.
Spółka Korona Management, którą reprezentuje Mariusz Siewierski, miałaby zakupić 99 proc. akcji. Jednocześnie umowa gwarantuje, że klub nie zmieni nazwy, barw, lokalizacji, a mecze domowe będzie rozgrywać na stadionie przy ul. Ściegiennego. Miasto będzie miało również jednego przedstawiciela w Radzie Nadzorczej.
– Podczas prowadzonych negocjacji, zgodnie ustaliliśmy, że choć inwestorzy obejmą większościowy pakiet, to 1 procent zostanie w rękach samorządu – tak, żeby miasto mogło współuczestniczyć w podejmowaniu najważniejszych decyzji – powiedziała Agata Wojda.
Inwestorzy zobowiązali się do wniesienia wkładu finansowego w wysokości 6 milionów złotych do czerwca 2025 r. na bieżące utrzymanie, a w kolejnych sezonach na zapewnienie finansowania spółki na poziomie pozwalającym na rywalizację w rozgrywkach Ekstraklasy.
– Zależy nam również na rozwoju akademii i budowie sieci skautingu, żeby szukać uzdolnionej młodzieży w regionie i nie tylko oraz pomagać jej przebić się w polskiej piłce. Korona Kielce i odwaga trenera Zielińskiego pokazują, że można tych młodych zawodników z powodzeniem ogrywać – powiedział Mariusz Siewierski.
Ze strony miasta, w ramach długoletniej współpracy, zadeklarowana została kwota 2 mln zł na promocję poprzez sport (od 2026 do 2030 r.) oraz zwiększenie finansowania Akademii Korona (do 300 tys. zł rocznie).
Cenę sprzedaży ustalono na 0,01 zł za akcję, co oznacza, że kwota za zakup 99 proc. spółki wyniesie ponad 100 tys. zł. Ostateczną decyzję w sprawie sprzedaży spółki Korona S.A. podejmą radni podczas czwartkowej sesji.
Mariusz Siewierski prowadzi firmę doradczą, w ramach swoich usług tworzył strategie marketingowe, dobierał partnerów rynkowych, negocjował warunki kontraktów z przedstawicielami największych globalnych koncernów i brandów światowych, takich jak Nike, Adidas, Coca Cola, Gilette czy Panasonic. Do jego klientów należeli m.in. Robert Lewandowski, Anna Lewandowska, Agnieszka Radwańska i Robert Korzeniowski.
Jednocześnie przez ostatnich piętnaście lat pracował dla największych międzynarodowych funduszy inwestycyjnych, zarządzając ich spółkami portfelowymi. Był m.in. wiceprezesem i członkiem zarządów: Hoop S.A., Bakalland czy Hortex, oraz członkiem Rady Nadzorczej Jurajska S.A.