Nawet 640 osób więcej w miesiącu mogłoby zarejestrować swoje auto lub załatwić inną sprawę w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Kielcach gdyby osoby, które rezygnują z wizyty w urzędzie zgłaszały ten fakt z wyprzedzeniem.
Pandemia koronawirusa sprawiła, że drzwi wielu instytucji, urzędów i punktów usług zamknęły się dla obywateli lub skorzystanie z nich jest mocno utrudnione. Często należy rejestrować się telefonicznie i cierpliwie czekać na termin swojej wizyty. Tak właśnie funkcjonuje np. Starostwo Powiatowe w Kielcach i jego Wydział Komunikacji.
ZOBACZ TEŻ: Nie żyje podróżnik Aleksander Doba
Podobnie jak w wielu innych urzędach, aby uniknąć tłoku w poczekalniach petenci są rejestrowani telefonicznie na konkretne godziny. Niestety, wielu z nich nie przychodzi i nie zgłasza tego faktu wcześniej w urzędzie. Przez to w tygodniu przepada nawet 160 wizyt. W ciągu miesiąca to 640 klientów, którzy nie przychodzą do urzędu.
– Powoduje to wydłużenie kolejki oczekujących i dezorganizuje pracę wydziału. Po raz kolejny apelujemy o anulowanie wizyt, z których nie możemy skorzystać – apelują w Starostwie.
Wizytę w urzędzie możemy odwołać do godziny 10:00 w przeddzień wyznaczonego terminu. Jeśli więc wiemy, że nie uda nam się wtedy pojawić, powinniśmy zadzwonić pod nr 41 200 15 07 lub napisać e-mail na adres [email protected]. Zwalniając terminy dajemy szansę innemu mieszkańcowi na załatwienie swojej sprawy.
Problemy z rejestracją samochodu w wydziałach komunikacji różnych urzędów występują praktycznie od początku pandemii COVID-19. W kieleckim starostwie rejestrowanych jest nawet 130-150 samochodów dziennie, a zdarzały się godziny, kiedy do urzędu dzwoniło nawet 1,3 tys. osób.
Warto przypomnieć, że w kilku gminach powiatu kieleckiego uruchomiono filie Wydziału Komunikacji. Mieszkańcy gmin Bieliny, Łagów, Nowa Słupia, Chmielnik, Łopuszno, Strawczyn, Pierzchnica i Mniów nie muszą przyjeżdżać w tym celu do Kielc.
fot. facebook.com/Starostwo Powiatowe w Kielcach