Z końcem lutego w Kielcach odbyła się konferencja szkoleniowa dla klubów sportowych. Adresatem wydarzenia były osoby zarządzające w klubach sportowych, a udział był bezpłatny. Wśród organizatorów byli: Świętokrzyska Federacja Sportu, Fundacja Sportowa, Fundacja im. Stefana Artwińskiego a także Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Patronatem honorowym objęli wydarzenie: Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Anna Krupka oraz Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski. Partnerami konferencji byli: Lotto, Hotel Binkowski, sieć salonów fitness Endorfina Platinium oraz marka odzieży sportowej Keeza.
Konferencja trwała cały dzień, przez który poruszonych było jedenaście tematów. Połowa spotkania poświęcona była panelowi o pozyskiwaniu środków zewnętrznych dla organizacji sportowych. Można było posłuchać na temat konkursów w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego, Ministerstwa Sportu i Turystyki, o świętokrzyskich grantach. Bardzo pozytywne recenzje zebrał wykład Radosława Rogiewicza w temacie „Jak pozyskiwać sponsorów?”.
Wśród prelegentów wystąpił między innymi dyrektor Fundacji im. Stefana Artwińskiego Paweł Kwietniewski, który opowiedział o programie swietokrzyskiegranty.pl. Formy wsparcia z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego omówił główny specjalista Leszek Wnętrzak, natomiast programy Ministerstwa Sportu i Turystyki praktyk Marcin Zychalski, prezes stowarzyszenia Sport CK. Wojciech Śmiech omówił funkcję dyrektora sportowego na przykładzie ŁKS Probudex Łagów. Tomasz Wilman przedstawił temat akademii sportowej w klubie piłkarskim. Mateusz Brela przybliżył aspekt psychologii sportu. Grzegorz Basiński poruszył temat social mediów w klubach sportowych. Dariusz Laszczyk, autor popularnego bloga prawopilkarskie.pl omówił najczęstsze zagadnienia prawne dla klubów.
W zależności od tematów różna była liczba uczestników konferencji na sali. Przez cały dzień organizatorzy zarejestrowali prawie 140 osób. Przyjechały kluby z województwa świętokrzyskiego. Zdecydowana większość to były kluby piłkarskie ale pojawili się również przedstawiciele innych dyscyplin sportowych, np. judo czy narciarstwa. Tematy pozyskiwania środków okazały się tematami uniwersalnymi i cieszącymi dużym zainteresowaniem wśród organizacji sportowych. Przyjechali również uczestnicy z poza województwa. Jednym z gości był Adam Kokoszka, 12-krotny reprezentant kraju z kadry Leo Benhackera. Pojawili się przedstawiciele Hutnika Kraków czy Wisłoki Dębica.
Na uczestników konferencji czekała również miła niespodzianka. Fundacja Sportowa przekazała vouchery na sprzęt do transmisji i retransmisji video dla klubów z różnych szczebli rozgrywkowych. Z B-klasy wyróżniona została drużyna GKS Agricola Łoniów. Z A-klasy wyróżniono lidera tabeli z Pawłowa – drużynę Arki. Z klasy okręgowej sprzęt do transmisji otrzyma GKS Góral Górno a jako reprezentanta IV Ligi wybrano GKS Rudki. Działanie takie wesprzeć ma potencjał marketingowy świętokrzyskich klubów i popularyzować treści video na zielonej murawie naszego regionu.
Tydzień później po szkoleniu w Kielcach Fundacja Sportowa przeprowadziła szkolenie z pozyskiwania środków na Stadionie Miejskim w Łodzi. Wydarzenie odbyło się pod auspicjami Prezesa Łódzkiego Związku Piłki Nożnej Adama Kaźmierczaka. Na konferencji w Łodzi spotkało się ponad 60 osób środowiska piłkarskiego tamtego regionu.
– Bardzo pozytywna inicjatywa i bardzo dużo pozytywnych opinii wśród uczestników. Bez tematu pozyskiwania środków trudno sobie wyobrazić w dzisiejszych czasach funkcjonowanie klubów w Polsce. Mam nadzieję, że nie jest to ostatnie tego typu wydarzenie – podsumował wiceprezes PZPN Adam Kaźmierczak.
– Dużo pracy organizatorów przyniosło oczekiwane efekty. Przygotowanie kosztowało dużo wysiłku ale wszystko odbyło się na wysokim poziomie. Cieszę się, że coraz więcej klubów się rozwija i mam nadzieję, że taki trend wzrostowy będzie w naszym województwie utrzymany. Zachęcam do pozyskiwania środków zewnętrznych, które zwłaszcza mniejszym klubom umożliwiają uniezależnienie się tylko od samorządowych dotacji. Zachęcam również władze samorządowe do aktywizowania swoich sportowych środowisk lokalnych w tym temacie. Bardzo dziękuję wszystkim zaangażowanym – zakończył jeden z organizatorów i członek komisji mediów i marketingu PZPN Łukasz Korus.