NASK ostrzegł w piątek przed nową kampanią SMS podszywającą się pod bank Santander. Jak podano, fałszywe wiadomości SMS naśladują komunikaty bankowości internetowej – poinformował zespół CSIRT NASK.
Jak poinformował zespół CSIRT (Computer Security Incident Response Team) Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej, nowe fałszywe wiadomości SMS naśladują komunikaty bankowości internetowej. “Przestępcy kolejny raz starają się wyłudzić dane logowania klientów banku Santander, grożąc im rzekomym ograniczeniem dostępu do konta bankowego” – ostrzegł CSIRT NASK.
Dodano, że w rozsyłanych wiadomościach SMS oszuści informują o zablokowaniu konta z powodu odnotowania “podejrzanej aktywności”, aby skłonić potencjalną ofiarę do kliknięcia w zawarty w treści link.
ZOBACZ TEŻ: PIE: spowolnienie w przemyśle sygnałem hamowania polskiej gospodarki
“W rzeczywistości odsyła on na stronę z fałszywym panelem logowania, którego szata graficzna przypomina stronę banku Santander. Jeśli klient banku wpisze w niej swoje dane uwierzytelniające, grozi mu całkowita utrata środków finansowych z konta” – podkreślono.
“Oszustwo wykryjemy, jeśli zachowamy spokój i czujność – łatwo zauważymy wtedy błędy ortograficzne i interpunkcyjne w fałszywej wiadomości, a przede wszystkim dziwną postać zawartego w niej linku” – dodano.(PAP)