PKP Intercity planuje do końca przyszłego roku odebrać wszystkie 12 pociągów typu Flirt z wartego ponad 1 mld zł kontraktu – poinformował PAP prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
“Do końca przyszłego roku powinniśmy odebrać wszystkie 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt. Będziemy się starali, żeby dwa pierwsze pociągi, które już odebraliśmy, wyjechały na trasy w październiku” – powiedział Chraniuk.
PKP Intercity odebrało dwa z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt w połowie września.
Dwanaście zamówionych Flirtów to część największego w historii spółki programu inwestycyjnego “PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Pojazdy te produkowane są w siedleckiej fabryce Stadlera. Przetarg na dostarczenie nowych składów ogłoszono w 2017 r., a umowę w tej sprawie podpisano w 2019 r.
ZOBACZ TEŻ: KAS: nielegalny transport 25 ton odpadów z Wielkiej Brytanii do Polski zatrzymany
Jak wcześniej informował przewoźnik, Flirty uzupełnią ofertę Intercity na liniach: Szczecin – Poznań – Łódź – Lublin; Szczecin – Poznań – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice; Olsztyn – Warszawa – Kraków; Olsztyn/Białystok – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz.
Nowe Flirty mają m.in.: klimatyzację, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE, bezprzewodowy internet, dedykowane miejsca na rowery, a także część gastronomiczną. Są też dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe składy mają 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.
PKP Intercity posiada obecnie 20 składów EZT typu Pendolino, 20 składów typu Dart (zbudowanych przez Pesę) i 20 składów typu Flirt. Te ostatnie zbudowane zostały przez Stadlera.(PAP)
fot. Autorstwa Hoff1980 – Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33253897