Oszuści nie próżnują. Uwaga na nową metodę oszustwa na tzw. aplikację

70 – latek z powiatu starachowickiego został oszukany na tzw. metodę aplikacji. Mężczyzna stracił 45 000 zł.

Oszustwo metodą na tzw. aplikację najczęściej przebiega w podobny sposób. Sprawca dzwoni z numerów odpowiadających numerom infolinii banków i przedstawia się jako pracownik placówki. Przebieg rozmowy wygląda zupełnie tak jakbyśmy mieli do czynienia z prawdziwym pracownikiem banku, który informuje nas iż np. nasze konto jest zagrożone lub ktoś próbuje włamać się na posiadany rachunek. Następnie prowadzący rozmowę sugeruje, aby zainstalować dodatkowe oprogramowanie, zwiększające poziom naszego bezpieczeństwa.

Wszystkie te czynności wykonywane są w trakcie trwającej rozmowy, gdzie krok po kroku jesteśmy instruowani, co należy wykonać, mając nadzieję, że zwiększy to zabezpieczenie naszego konta bankowego. Wykonując polecenia fałszywego konsultanta, udostępniamy oszustowi własne konto. Wtedy przestępca może wykonywać przelewy, a także zaciągać pożyczki.

Właśnie w taki sposób został oszukany 70-latek, który w wyniku działania sprawcy dał pełny dostęp do swojego bankowego konta i stracił łącznie ponad 45 000 złotych.

Wiadomości z regionu

Powiązane wiadomości