Starostwo Powiatowe w Kielcach ogłosiło przetarg na utylizację odpadów, które pozostały na spalonym składowisku w Nowinach.
Firmy zainteresowane wykonaniem tej usługi mogą zgłaszać się do 15 stycznia 2021 roku. Jest to już druga część procesu utylizacji odpadów, znacznie trudniejsza od poprzedniej. Jak dotąd z terenu składowiska usunięto około 60 ton nieczystości. Teraz do usunięcia jest aż 1200-1600 ton.
ZOBACZ TEŻ: Ruszyły infolinia i strona internetowa poświęcone szczepieniom
Problemem jest również skład odpadów przeznaczonych do wywiezienia. Do końca nie wiadomo co jest w zniszczonych przez pożar pojemnikach. Prawdopodobnie są to farby, rozpuszczalniki i inne chemikalia, a więc produkty niebezpieczne, trudne i kosztowne w utylizacji.
Do przetargu mogą zgłosić się firmy z terenu całej Unii Europejskiej. Na wywóz odpadów zabezpieczono w budżecie powiatu 5,5 mln zł. Starostwo podjęło decyzję o płaceniu za każdą tonę wywiezionych odpadów aby mieć pewność, że oferta spotka się z zainteresowaniem przedsiębiorców. Warto przy tym podkreślić, że starostwo nie jest właścicielem gruntu, ani odpadów.
– Nasze działania związane z ich usuwaniem odbywają się w ramach wykonania zastępczego przy zaangażowaniu ogromnych środków finansowych. Na ten cel zabezpieczyliśmy ponad 5 milionów złotych. Jesteśmy zdeterminowani, żeby pomóc mieszkańcom gminy Sitkówka-Nowiny w tym bardzo trudnym temacie – powiedział Mariusz Ściana, członek zarządu powiatu.
Przy wybieraniu oferty starostwo kierować się będzie przede wszystkim ceną, ale również istotną kwestią jest deklarowany czas jej realizacji.
powiat.kielce.pl