Dworczyk: na akcję i promocję szczepień wydano do tej pory ponad 1 mld złotych

Szef KPRM Michał Dworczyk poinformował w piątek, że do tej pory na promocję i akcję szczepień wydano ponad 1 mld złotych. Zaznaczył, że uruchomionych zostało m.in. ponad 6 tysięcy punktów szczepień populacyjnych; rząd prowadził także szereg akcji zachęcających do zabiegów.

Premier Mateusz Morawiecki przestrzegał na piątkowej konferencji prasowej, że już w sierpniu, kiedy Polacy wrócą z wakacji, może rozpocząć się czwarta fala zachorowań na COVID-19. “Nie czekajmy na nią, lepiej przystąpmy do programu szczepień” – apelował szef rządu.

Odpowiedzialny za Narodowy Program Szczepień szef KPRM Michał Dworczyk przypomniał, że do tej pory uruchomiono ponad 6 tysięcy punktów szczepień populacyjnych i ponad 500 punktów szczepień powszechnych. Przypomniał, że w przedsięwzięcie włączyło się blisko 500 aptek oraz galerie handlowe.

“Rozpoczęto sczepienia w trakcie masowych imprez, w mobilnych punktach. Takim pierwszym dużym projektem była akcja +Zaszczep się w majówkę+. Były szczepienia w zakładach pracy, gdzie blisko 1 milion pracowników dzięki temu zostało zaszczepionych” – wymieniał Dworczyk.

ZOBACZ TEŻ:  Seniorka ze Skarżyska straciła 20 tys. zł oszukana metodą „na prokuratora”

Oprócz tego – dodał – organizowano konkursy samorządowe, a także przeprowadzono kampanię telefoniczną zachęcającą do szczepień, w ramach której NFZ podjął próby kontaktu z blisko 700 tysiącami pacjentów. “Zaangażowaliśmy samorządy do tego, żeby kontaktować się z każdym mieszkańcem powyżej 55. roku życia. Rozpoczęliśmy kolejny program z POZ-ami, które kontaktują się również telefonicznie proponując szczepienia swoim pacjentom powyżej 55. roku zycia” – zaznaczył szef KPRM.

W sprawie promocji szczepień rząd współpracował ponadto z kołami gospodyń wiejskich i Ochotniczą Strażą Pożarną; uruchomił też loterię Narodowego programu Szczepień. “Prowadziliśmy też dwie duże kampanie – pierwsza to była kampania edukacyjna +Szczepimy się+; druga to była kampania profrekwencyjna +Ostatnia prosta+. Było tam wielu aktorów, sportowców – wszystko po to, żeby po pierwsze przekazać rzetelną informację, a po drugie zachęcić do szczepienia, bo to jest jedyny sposób na pokonanie pandemii” – podkreślał Dworczyk.

Według niego, na akcje promocyjne na rzecz szczepień wydano do tej pory ponad 1 mld złotych.

Szef KPRM podziękował personelowi medycznemu, samorządowcom, przedsiębiorcom i innym osobom do tej pory zaangażowanym w realizację Narodowego Programu Szczepień. (PAP)

Wiadomości z regionu

Powiązane wiadomości