Województwo świętokrzyskie będzie wspierać Koronę Kielce. 700 tysięcy złotych na promocję województwa popłynie do kieleckiego klubu

Klub sportowy Korona Kielce stał się oficjalnym ambasadorem Województwa Świętokrzyskiego podczas ogólnopolskich rozgrywek piłkarskich! Herb województwa będzie widoczny na strojach treningowych i meczowych  piłkarzy, eksponowany będzie na stadionach oraz w materiałach promocyjnych podczas rozgrywek Ekstraklasy – dzisiaj w Kielcach marszałek województwa Renata Janik oraz członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego Anita Koniusz podpisały umowę na promocję województwa z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego przez Drużynę Piłkarską Korona Kielce. Ze strony klubu dokument sygnował prezes Zarządu Korona S.A. Łukasz Maciejczyk. W uroczystym podpisaniu umowy uczestniczył także Sławomir Gierada – radny Województwa Świętokrzyskiego.

Badania rynku pokazują, że jedną z najpopularniejszych oraz najbardziej medialnych dyscyplin sportowych w Polsce jest piłka nożna. Drużyna Korona Kielce, występująca w Ekstraklasie, jest marką rozpoznawalną na arenie ogólnopolskiej, a działania promocyjne prowadzone we współpracy z klubem trafiają do setek tysięcy odbiorców w Polsce. Mecze drużyny transmitowane są w telewizji, relacjonowane w mediach oraz komentowane w internecie, dzięki czemu samorząd województwa zamierza dotrzeć z promocją regionu do szerokiej publiczności.

Podpisana wczoraj w Kielcach umowa promocyjna na zadanie „Promocja Województwa Świętokrzyskiego z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego poprzez Klub Korona S.A.”  ze strony samorządu województwa została sygnowana przez marszałek województwa Renatę Janik oraz członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego Anitę Koniusz, natomiast ze strony klubu – przez prezesa Zarządu Korona S.A. Łukasza Maciejczyka.

Marszałek Renata Janik, podkreślając znaczenie promocji z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego, mówiła:

–  Zadania promocyjne, które wynegocjowaliśmy z panem Prezesem mają nie tylko wzmacniać pozytywny wizerunek i promocję regionu, choćby przez produkcję spotów z udziałem piłkarzy pokazujących największe atrakcje turystyczne regionu, ale także zawierają działania na rzecz młodych ludzi, których pasją jest piłka nożna. Stąd wizyty piłkarzy w szkołach, pogadanki dotyczące zdrowego i aktywnego stylu życia – w ten sposób „inwestujemy” w tych młodych ludzi, w ich rozwój, zachęcamy do ćwiczeń i uprawiania różnych dyscyplin sportowych, w tym przypadku piłki nożnej. Cieszę się, że samorząd Województwa Świętokrzyskiego przeznacza na ten cel 700 tysięcy złotych. I życzę drużynie wielu sukcesów. A jeśli nasz budżet na to pozwoli, te działania promocyjne z udziałem drużyny Korona Kielce będziemy kontynuować, bo drużyna jest rozpoznawalna na arenie ogólnopolskiej, a działania promocyjne z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego bardzo dobrze się sprawdzają– podkreślała marszałek Renata Janik. – Jako samorząd Województwa Świętokrzyskiego dostrzegamy wielki potencjał, jaki niesie ze sobą wykorzystanie popularności, jaką cieszą się rozgrywki piłki nożnej. Korona Kielce stanie się ambasadorem regionu, a poczucie wspólnoty wokół lokalnej marki pomaga budować tożsamość regionalną. Dodatkowo reklama województwa przez klub sportowy pozwoli dotrzeć do młodszej grupy odbiorców, kibicujących swojej ulubionej drużynie piłkarskiej i wzmocnić ich więź z regionem – mówiła podczas uroczystości marszałek Renata Janik.

Anita Koniusz, członek Zarządu Województwa zaznaczała, że sport przyciąga uwagę mediów, a więc promocja z nim związana może osiągnąć znacznie szerszy zasięg dzięki transmisjom telewizyjnym, internetowym czy relacjom w mediach społecznościowych.

– Jestem przekonana, że nasza dzisiejsza umowa i współpraca z Kielecką Koroną pozwoli nam na skuteczne dotarcie do szerokiego grona fanów piłki nożnej w całym kraju. Dzięki temu region ma szansę na szerszą promocję swoich unikalnych walorów, pięknych krajobrazów oraz bogatej kultury – mówiła członek Zarządu Województwa Anita Koniusz, dodając, że  sport i promocja turystyki to znakomite połączenie, które może przyczynić się do wzrostu zainteresowania regionem świętokrzyskim, jako atrakcyjnym miejscem do odwiedzenia. – W działaniach promocyjnych uwzględniamy też drużyny młodzieżowe Industrii Akademii Korona, które będą występować w rozgrywkach z herbem województwa na koszulkach meczowych. Rozumiemy siłę, jaką niesie ze sobą promocja z wykorzystaniem narzędzi marketingu sportowego, dlatego od lat włączamy się w organizację wydarzeń sportowych rozgrywanych w naszym regionie i partnerujemy naszym klubom sportowym. – zaznaczała Anita Koniusz.

Na mocy podpisanej dzisiaj umowy, opiewającej na kwotę 700 tys. złotych, zawodnicy Korony Kielce odwiedzą szkoły w województwie świętokrzyskim, promując atrakcje turystyczne regionu, ale również zachęcając dzieci do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.

To jednak tylko drobna część działań promocyjnych. Umowa obejmuje także zamieszczenie herbu województwa i napisu Województwo Świętokrzyskie na strojach meczowych oraz treningowych pierwszej drużyny Korona Kielce w ramach rozgrywek PKO BP Ekstraklasy, zamieszczenie herbu województwa i napisu Województwo Świętokrzyskie na strojach treningowych pierwszej drużyny Korona Kielce, tytuł Partnera telewizji klubowej Korony Kielce.

Podpisane dzisiaj porozumienie zakłada również wykorzystanie wizerunku zawodników drużyny Korona Kielce oraz zamieszczenie postów dotyczących ciekawych miejsc w regionie z wykorzystaniem wizerunku zawodników w klubowych mediach społecznościowych, zamieszczenie spotów o województwie na klubowym kanale tv, ale także produkcję rolek promocyjnych z wykorzystaniem wizerunku zawodników Korona Kielce, czy też zamieszczenie herbu województwa wraz z podpisem Województwo Świętokrzyskie na froncie koszulki meczowej drużyn Industrii Akademii Korona występujących w rozgrywkach U10-U19.

Te wszystkie działania radykalnie zwiększą zasięg promocji województwa, ponieważ liczba odbiorców-sympatyków drużyny na  kanałach klubowych jest bardzo duża, co potwierdzają dane dotyczące liczby wyświetleń, zasięgów oraz interakcji. Media społecznościowe klubu oraz strona internetowa gromadzą kibiców z całej Polski, generując wysokie zasięgi oglądalności postów: Facebook ponad 115 tys. obserwujących, Instagram ponad 34 tys. obserwujących, a platforma X – ponad 30 tys. obserwujących.

Wszystkie działania promocyjne zawarte w podpisanej dzisiaj umowie będą realizowane w sezonie piłkarskim 2024/2025.

Wiadomości z regionu

Powiązane wiadomości